اهورااهورا، تا این لحظه: 10 سال و 11 ماه و 16 روز سن داره

اهورا کــوچـولوی مــن

دوستت دارم اهورا،نه قابل مقایسه است ،نه قابل شمارش ... بی انتهاست!! تاوقتی هستم ، تا وقتی هستی ، هست به امتداد زندگی...

معنی اسم گل پسرم

1392/2/17 20:53
نویسنده : نرگس
36,068 بازدید
اشتراک گذاری

معنای ((اهورا))

♥ به لغت اوستا:

وجود مطلق و هستی بخش

اهورا مزدا هستی بخش بی همتا و خالق عالم را گویند.

 

♥ واژه نامه ی آزاد:

خدای بزرگ ایرانیان باستان و زردتشتیان،خالق زمین و آسمان و آفریدگان.

امشاسپندان و ایزدان نیز آفریده ی اویند.

او عین قدرت و دانش و منبع خیر و راستی و تقدس و تقوی است.

 

♥ فرهنگ فارسی معین:

اهورا به معنی سرور بزرگ.

خدای بزرگ ایرانیان باستان و زردتشتیان.

 

♥ فرهنگ لغت عمید:

(اسم)(پهلوی: ohar)در آیین زردتشتی ،وجودی که صورت ظاهر ندارد و حیات بخش ،یکتا ،بی همتا،بزرگ و دانای مطلق است؛خداوند.

 

♥ لغت نامه ی دهخدا:

اهورا مزدا.در فارسی به صورت های اهورا مزدا،اورمزد،هرمزد و هرمز به معنی خدا آمده است.در اوستا اهورا مزده نامیده می شود و در سنگ نبشته های هخامنشی ائورمزده خوانده شده.

این واژه در فرهنگ پارسی علاوه بر اینکه به معنی خدا ضبط شده،به معنی زاوش و برجیس به معنی ستاره ی مشتری آورده اند و وجه تسمیه ی ستاره ی مشتری به هرمزد درست معلوم نیست،چه بین اهورا مزدای ایرانیان که خدای ماوراء طبیعی است و زئوس یونانیان و ژوپیتر رومیان که خداوندان طبیعت هستند،رابطه ای موجود نیست.معنی اصلی کلمه سرور داناست و نام خدای بزرگ ایرانیان باستان و زردتشتیان که خالق زمین و آسمان و آفریدگان است.

پسندها (1)

نظرات (9)

انچمن پاتوق من و تو
14 مرداد 92 18:55
سلام دوست عزیز. وبلاگ زیبای دارین. دوست من . انجمنی دارم که شمارو دعوت به بازدید میکنم. خوشحال میشم عضو پاتوق من و تو شوید. انجمن پاتوق من و تو پذیرای کاربران فعال برای مدیریت هست به امید روز های بهتر www.patoghmanoto.ir
نرگس
پاسخ
مامان بردیا جون
15 مرداد 92 15:59
اسم اهورا قشنگه.....................خیلی دوستش دارم



مرسی مامان بردیا جون.شما لطف داری.اسم پسر شما هم خیلی خیلی قشنگه!!
مامان مهراد
24 مرداد 92 11:46
سلام اهورا خوشگله ...... یه چیزی میگم ناراحت نشی مامان گل اهورا جون ..یه نظره
میشه قالب وب اهورا جون یه رنگ شاد باشه ممنون بازم میگم یه نظر بود


ممنون از نظرتون.باشه حتما"...
مامان پندار
3 شهریور 92 1:13
سلام عزیزم خیلی ممنون از لطفت که اومدی پیشمون......
با کمال میل و با افتخار اهورا جونم رو به لیست دوستهای پندار اضافه کردم تا همیشه بیام ببینمش ...
خیلی وبلاگش قشنکه و خیلی قشنگ براش می نویسی


خاله جون شما لطف دارین.و خیلی خوشحال شدیم که ما رو به لیست دوستاتون اضافه کردین!!ممنون ...
اهورا
15 فروردین 93 18:48
واااااااا اهورا نام دختره هههههههههههههه من دخترم
نرگس
پاسخ
اسم با ا
3 فروردین 94 11:54
تو اسم های با ا اسم اهورا خیلی بهترینه
خانومی
20 دی 94 12:51
ناماهورامرابه یادخاطرات خوب می اندازد مر30 ازشماک من رابه یاد خاطراتم انداختید
معنی اسم اهورا
22 اردیبهشت 97 15:05
عالیه بهترینه
نرگس
پاسخ
ممنون عزیزم
پرنسس زهراپرنسس زهرا
27 مرداد 99 10:36
نام اهورا خیلی قشنگه من خیلی اسم اهورا رو دوست دارم
نرگس
پاسخ
ممنون زهرای عزیز